söndag 2 februari 2014

SmartPill - the end :)

Jag tog ju till en del medicin igår eftersom buken sprängde så förbaskat på mig. Medicin för att få tarmen att inte stanna upp helt. Trampade på cykeln halva dagen och gjorde ungefär lika mycket yoga.. jag vet. Man SKA inte röra sig FÖR mycket när man har den här SmartPill kapseln nedsvald i systemet, men vad gör man inte när fanskapet ställer till så mycket problem? Fick tillslut ut kameran (tror jag i alla fall eftersom mottagaren indikerade att den slutat ta emot information från kapseln) och körde på med mina medel som vanligt. Fy fan säger jag bara. Trots att jag höll på mer eller mindre hela dagen mådde magen förjävligt. Smärtan ville inte ge sig, tarmen var uppretad och igensvullen och ville inte släppa ifrån sig... ja, det var en smärre pers. Fick i alla fall en lugnare tarmkväll än kvällen innan och idag känns det ytterligare något bättre efter att jag fått sköta mig som jag brukar "normalt" med alla dessa rutiner. Skönt! Puh!

En sak är dock säker. Tarmen funkar inte som den ska och den där smärtan som uppstår när saker o ting fastnar. Den är bara för mycket. Varje gång jag gör något sådant här inser jag hur begränsad jag faktiskt är och hur otrolig viktigt det är att jag sköter mina rutiner som jag "ska". Att jag inte slarvar. Varje slarveri kostar på hälsan och tar lång tid att komma ikapp igen.

Jag är i alla fall glad att slippa åka till Huddinge igen imorgon. Kommer skicka kapseln på posten. Så mycket smidigare! Sen hoppas jag bara att informationen de får ut leder till att någon lite mer konkret plan skapas igen. En sådan som fanns för några år sedan och som bara rann ut i sanden.

Imorgon fyller jag år IGEN. Jises vad tiden går! Har bestämt att vi skall fira detta med "Hämtthai" - ironiskt kanske, det där som andra köper som "snabbmat" tycker jag är lyx. Lagar ju alltid maten själv annars. Att få den serverad emellanåt känns faktiskt lite lyxigt. Nog för att jag älskar att laga mat, men ibland kan det vara skönt att bara slippa tänka. Det är ju lite olika viljor och smaker här hemma för tillfället så det blir många mål lagade varje dag.

Nej, tillbaks till SmartPill. Jag är glad att den lämnat min kropp för den här gången och tänker inte svälja nån ny kapsel inom den närmsta tiden i alla fall. Tarmen ska få vila. Vad skönt det känns att säga det. Vila från saker som inte är gjorda för att svälja med andra ord. 

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har en smartpill i mig och den visar typ p25 konstant och ph7.9? Var på toa nyss och de ligger ingen kapsel i toan. Haft kapseln sen i måndags. Nu är det onsdag kväll. 17.26. På displayen så visas ett tjockt streck och ett stort X. Konstant? Är batteriet slut eller vad har hänt?

    SvaraRadera