fredag 13 december 2013

Tarmbakterier hjälpte inte...

Min förhoppning om att de nya "snälla" bakterierna jag fick nedkörda i tarmen skulle fungera sprack dessvärre. Har om möjligt mått sämre än jag gjorde innan jag fick dem och farbror doktorn tyckte därför att jag inte skall ha fler. I alla fall inte just nu. Pratade med honom samma dag som jag fick stopp i tarmarna igen och det kanske inte var den bästa dagen att fråga hur jag mådde...? Men å andra sidan... även nu när den biten löst sig och det är över för den här gången så mår jag fortfarande sämre än jag gjorde innan jag fick de nya bakterierna... inte ens placebo funkar här alltså. Jag var ju verkligen inställd på att det här skulle hjälpa mig. Inte ens tankens kraft var stark nog. Nåja, det går fler tåg. Än är jag inte den som tänker försöka hoppa av! :)

2 kommentarer:

  1. Kära vän, jag blir alldeles förskräckt när jag läser din blogg. Lider verkligen med dig.
    Jag är 99 % symptomfri från min svåra IBS sen jag började gå min egen väg och hålla fast vid den, och tänk att det var så enkelt egentligen. Jag har gjort en sida med det som funkar för mig, o även för min jobbarkompis med magproblem: lchf-medelhavskost.se heter sidan och på http://lchfmedelhavskost.wordpress.com/about/
    kan du läsa mer specifikt om hur jag resonerar och vad jag kommit fram till är bra och dåligt för min klena mage.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta! Tack för tipset om bloggen, skall gå in och kika när jag mår lite bättre (magsjuk, japp vinterkräk nu... :( ) Dock är det ju inte enbart svår IBS jag lider av. Har ju massa trassel på tarmarna och i slutändan tror jag faktiskt att det är mycket där problemet ligger. IBS på det gör inte saken bättre, långt ifrån men enbart dietförändringar har hittils inte gjort ett skit för min del :( Tro mig... jag har provat mycket.. som du säkert läst... men jag skall ändå kolla in din blogg och se om där finns några tips som jag missat och som kan hjälpa mig att få må lite bättre...jag tar emot alla tips jag kan få med största tacksamhet. Man är aldrig fullärd och det finns alltid något man missat! Kram och tack

      Radera