fredag 13 december 2013

SmartPill numero två

Blev uppringd av sköterskan på Gastrolab idag. Har fått ny tid för ännu en SmartPill undersökning. Tanken är att se om PH värdet i tarmen förändrats något sedan senaste SmartPill undersökningen som gjordes innan jag fick nya tarmbakterier. Eftersom jag mår sämre nu än innan förmodar jag att något hänt, men det vore ju intressant att se vad värdena visar. Värden säger sällan mer än en liten del av hela sanningen. Spännande att se om det hänt något med trycken också.

Hur som helst. Tanken var väl egentligen att jag skulle åkt och gjort en SmartPill nu redan innan jul, men jag fick helt enkelt inte ihop logistiken. Vara utan mediciner, resa till Stockholm två gånger och fixa barnvakt på det.. nä, det blev helt enkelt för mycket. Har redan planerat upp halva december känns det som. Nej, förlåt hela. Det har varit läkarsamtal, FK möten, Arbetsterapimöten osv varje vecka under december månad. Känner mig redan utbränd ;-)

Sköterskan på Gastro hittade i alla fall en tid åt mig i slutet av januari (första halvan är barnvakt upptagen på annat håll så jag kan ändå inte ta mig till Stockholm eftersom lillan är såpass åksjuk) så det känns ju bra att ha en plan. Nackdelen är dock att det blir precis över min födelsedag, vilket innebär att det kommer bli svårt att ha något firande den helgen.. utan mediciner och med en stor jävla dosa på magen och en kamera i tarmen är det lite jobbigt att vara social och ha folk hemma. Det är planering nog som det är i vanliga fall. Sist klarade jag inte av att gå bort då vi var bortbjudna, eftersom jag hade så förbaskat ont. Alltså känns det dumt att planera in något som redan i förväg är dömt att misslyckas. Vad är väl en bal på slottet?

Men, jag vill ju bli bättre från den här skiten och att lyssna på min läkare när han säger att jag kanske ska börja fundera på tanken att jag kanske inte kommer bli frisk.. det finns inte i min värld. Ok, helt frisk kommer jag förmodligen inte att bli med tanke på att det är flera bitar som ställer till det men jag hoppas i alla fall på att bli bra mycket bättre. Naiv eller blåögd? Jag vet inte. Men hellre det med lite hopp än att allt är nattsvart och alla broar brända! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar