lördag 3 september 2016

Ny kula med MSM

Det har gått ännu någon månad sedan jag skrev sist. Har haft en fantastiskt skön sommar måste jag säga, magen till trots. Nått så många mål den här sommaren som vi bara kunnat drömma om tidigare år och det känns som en liten vinst i sig. Magen har inte varit bra, tvärtom - därför känns det extra bra att kunna säga att sommaren trots allt varit såpass bra som den ändå har. Får väl tacka vädret för en stor del av måendet. Vad man än säger påverkar knoppen hur kroppen mår och tvärtom.

Har startat på en ny kula med MSM (organiskt svavel för den som inte vet). Började på en sådan för många år sedan, men la ner mina försök ganska omgående eftersom jag fick alldeles för mycket negativa reaktioner av den. Så här i efterhand kan jag väl inse att jag gick ut för hårt. Började på för hög dos och trodde att jag skulle må bättre snabbare på det viset. FEL. Gör om gör rätt. Den här gången har jag gått ut betydligt försiktigare. Ett kryddmått en vecka, ett och ett halvt kryddmått nästa vecka och så vidare. Nu är jag uppe på tre kryddmått och målet är väl att nå någonstans omkring en tesked eller två. Lite beroende på hur det går och hur jag mår.

De negativa reaktionerna har inte låtit vänta på sig. De satte igång redan första veckan på minidosen ett kryddmått. Magen ballade ur, blemmor ploppade upp, exem har blossat upp allt eftersom. Jag förmodar att det är ett tecken på att kroppen reagerar och försöker rensa ut. Vet ju sedan tidigare att gamla "åkommor" kan blossa upp igen innan kroppen läker. Hade exem i barndomen och varit ganska förskonad sedan dess men nu...  fy. Hårbotten har varit hemsk. Har sprayat den med aloe vera och andra lugnande grejer och fått det någorlunda i schack, men vi får väl se. Har fått exem under armarna också, något jag aldrig haft. Måste ha mycket skit i min lilla kropp :(

Nä, vi får väl se vad som händer. Problemen i kroppen har funnits där en väldigt lång period så jag räknar inte med att mirakel skall ske över en natt. Målet är att hålla ut tills jag kommer upp i optimal dos och se vad som händer där. En sak är säker och det är att MSM är något som är bra för de flesta kroppar då svavel ingår i många kroppsliga processer och är ett ämne som vi inte får i oss speciellt mycket av

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar