torsdag 28 januari 2016

SNS-nya elektroder?

Efter mycket om och men, tankar och funderingar kom så ett samtal från Östra häromdagen. Sådär lite lagom (o)passande när jag liksom hade famnen full med övertrötta barn och var ensam hemma med dem. Fick veta att jag tydligen står i kö till en operation av nya elektroder på andra sidan och att jag skulle varit kallad på besök i onsdags. En kallelse som aldrig kommit och som jag betvivlar någonsin lämnat sjukan. Senast jag hörde något var på mail då jag fick svar den nittonde januari att jag snart skulle kallas till en tid. Lite konstigt då om de redan hunnit skicka ut och planera in ett besök den 27 januari? I don't think so. De är inte snabbast i världen om man säger så. Nu blir det besök i slutet av februari istället och operationskoordinatorn jag fick nummer till är tydligen på semester till 8 februari, så innan dess lär ju ingen planering ske :-/

Vet inte riktigt hur jag känner inför det här. Både positivt och negativt antar jag? Förhoppningen om att bli bättre och tron på det finns där men risken att bli sämre eller inte bättre och ha mer inopererat skrot med allt vad det innebär är inte lika lockande. Risken att de pajjar ännu en nerv...  ah, jag vet inte jag. Den som lever får se men det är fanimej inga enkla beslut. Det handlar ju liksom om livet. Det är inte fullt så okomplicerat som det kanske låter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar