torsdag 15 maj 2014

Det går upp och det går ner

Ok, sist jag skrev hade jag en vecka med bra morgonar. Nu har det varit en vecka med betydligt sämre morgonar. Inget vill sig. Magen har gått i baklås totalt. Ändå tycker jag mig vara ganska nöjd med det jag åstadkommit den här veckan. Fortsatt måla på huset när lillan sovit och jag haft ett par timmar att pyssla. Kanske inte direkt lyssnat på "ta-det-lugnt-ät-sakta-tugga-väl-filosofin" har väl snarare slängt i mig maten för att få gjort så mycket som möjligt på den lilla tid jag har...  straffar sig i längden, det är jag väl medveten om. Hur som helst så har jag fått en del gjort och det känns bra i själen även om kroppen för tillfället inte är på topp.

Det bästa just nu är dock att vädret börjar gå mot det bättre igen efter ganska många dagars regn och kyla. Kan ha altandörren öppen och värmepumpen avstängd igen. det gillar jag. Hundarna kan gå ut och in som de vill. Jag kan vara ute med lillan. Kan äta ute. Supa in den fräscha fina vårluften. Jag älskar den här årstiden! Mår så mycket bättre i själen. Jag är verkligen inte skapt för att leva i ett kallt klimat :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar