lördag 10 december 2016

Det hänger i

Ahhh... blir så trött. Magsjuka. Jag hatar magsjuka! Nej, jag är inte magsjuk igen, men sviterna efter magsjukan som härjade här för snart en månad sedan hänger fortfarande i. Precis som förra gången, för två år sedan har min tarm ballat ur totalt. Ingenting funkar som det normalt gör. Eller tja, som normalt i min värld, för min tarm funkar aldrig normalt. Allt är relativt eller vad säger man? Har ökat mina medel, tiden på min cykel, tid på att massera magen i soffan, sömnen är mer störd än vanligt då magen återigen besvärar mig något enormt nattetid och jag vaknar med värk och illamående.

Efter frukost och morgonrutinerna fortsätter magen värka. Illamåendet byggs upp och jag känner mig kräkfärdig mest hela dagen. Att stoppa något i magen rör upp det hela ännu mer såklart. Jag önskar att det bara ville vända och att jag fick ett par timmar där jag faktiskt mår ok igen, mellan dessa för och eftermiddagsmagfix när allt går som det ska. Nu är det inte riktigt så tyvärr utan eländet snurrar på och vill inte ta slut. Känner att humöret och orken tagit stryk och det är inget jag är direkt stolt över.

Testade häromdagen att göra en detoxsmoothie, men insåg i efterhand att det kanske inte var det smartaste jag gjort med det här utgångsläget. Fick något av en hyperreaktion mot pulvret jag hällde i, ingefära, chlorella och vetegräs. Smakar helt ok faktiskt med lite banan och spenat eller mango som mixas med vatten eller äpple men det spelade ingen roll den här gången. Jag fick i mig en halv tesked av det där pulvret innan eländet satte igång och jag började bli yr, fick helveteskramper i magen och kände att jag ville krevera eller något. Satt och matade min son när detta hände, vilket kanske inte var direkt lämpligaste tillfället. Hjärtklappning, yrsel, illamående och sån fruktansvärd värk i magen. Såg suddigt och mådde allmänt skit. Fick hälla ut resten av den där drycken och mådde riktigt dåligt ett par timmar innan det gav med sig. Fy. Måste ha mycket gifter och annat elände i kroppen om jag får en sådan reaktion tänker jag. Mina detoxsmoothiesar får vänta tills magen är i bättre skick, det är en sak som är helt säker.

Vad är väl en bal på slottet.... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar