tisdag 18 mars 2014

SNS nya inställningar snart på G

Något har hänt med min nervstimulator. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag är ganska övertygad om att den flyttat sig en aning. Stimulerar mer på S2 än på S3 som den egentligen borde. Japp, jag har läst på en hel del om nerver och vilka nerver som styr vad på sistone. Varför? Eftersom jag plötsligt fått oväntad/oönskad stimulering på ställen som jag inte haft tidigare. Eftersom jag plötsligt fått ont i "benet mellan benen" - jag vet, det låter förmodligen JÄTTEKONSTIGT, men jag vet inte hur jag bättre förklarar det. Os Pubis tror jag benet heter, men jag kan ha fel. Dessutom en väldigt otäckt värk och kramp i höger hålfot. Har ju tidigare "bara" haft kramp i tårna där... konstant sådan. Tyckte det var dags att ringa sköterskorna igen (eftersom jag inte släpps igenom till kirurgen är det ju den vägen jag får gå eller hur?) och se till att försöka få ändring på det här eftersom apparaten inte fungerar som den ska för tillfället. Alltså, den gör mer skada än nytta. De andra programmen jag har att välja bland kan jag inte ens använda för tillfället eftersom dessa om möjligt värker ÄNNU mer. Nåja, vad är väl en bal på slottet.

Nu har jag i alla fall läst på och min förhoppning är att kunna använda mig av den kunskapen för att ställa lite mer konkreta frågor. Kan de inte svara på mina frågor eller kontrollera vad som gått snett kan man ju tycka att jag borde få träffa någon som har den kompetensen. Vi får väl se. Anledningen till att jag misstänker att den kanske flyttat på sig är att jag trillade i trappen dagen innan det här eländet började. Snubblade liksom till och även om jag räddade fallet från att bli ännu värre så knäckte det ju till. Kan liksom inte finna någon annan orsak till att det plötsligt börjat bete sig på det här viset. Vet ju att utrustningen kan vara känslig...

Den som lever får se. Imorgon bär det av igen. Jag kan inte påstå att jag ser fram emot det. Helt fel tid för mig och sköterskorna är sällan jättehappy över att se mig. Man känner sig inte direkt välkommen. Har man inte varit överflödig förr så känner man sig definitivt sådan här. Jag önskar att det vore annorlunda. Jag önskar alla sköterskor var lika gulliga och behandlade mig lika väl som de gör på Gastrolab i Huddinge. Egentligen borde det inte vara så svårt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar