fredag 3 april 2020

Liposomalt c-vitamin

I dessa mörka tider (ja, man får väl säga att det är det ändå?) gör väl de flesta vad de kan (eller tror) är bäst för dem för att förbereda sig på "vad som komma skall". Antingen det handlar om ekonomi, bunkring av mat, läkemedel eller toapapper (som snabbt tog fart i de flesta länder runt om i världen) eller att höra av sig till dem man står nära.

Andra gör som jag, ser till att försöka undvika sådant som går att undvika och vara noga med att göra det man faktiskt kan för att förhindra att den här smittan sprids. Det vill säga se till att sköta sig och undvika onödig kontakt med äldre.  Jag ser ju dessutom till att ha ett litet lager av sådant jag inte kan vara utan: Det vill säga, choklad, bubbel och ...  nej, jag skojade.  Det där klarar jag mig faktiskt utan. Jag har däremot sett till att jag inte är inne på sista burken av sådant jag faktikst inte kan vara utan. Men det ser jag å andra alltid till att jag inte är, så ingen större skillnad där. Det jag däremot gjort är att jag läst in mig på vad man faktiskt gjort historiskt för att bekämpa elaka virusinfektioner av olika slag. Inte bara inom sjukvården då utan hur man faktiskt kan förebygga eller mildra angrepp själv, Om det funkar.. ? Who knows, men forskningen finns där. Sen är det som med allt annat, man får tro vad man vill.

Det är ju inte bara jag som snöat in mig på exempelvis Liposomalt vitamin C. Cvitamin är något jag för övrigt hållit på med länge. Alltså, inte bara i sjukdomstider utan jag tar ALLTID cvitamin under höst och vinter. Däremot vet jag att, för att bekämpa virus och infektioner är det högre doser än vad magen normalt tolererar som krävs. Väldigt mycket högre.  För att komma förbi magirritationen och samtidigt få i sig högre doser kan man inta något som heter liposomalt vitamin c (för att göra det enkelt, cvitamin inkapslat i fett). Man kan såklart köpa det som färdigt tillskott, men då det blir snuskigt dyrt har jag (som många andra) börjat experimentera med att tillverka mitt eget.  Japp, det smakar skit, men det får det vara värt. Om det hjälper? WHo knows, men det är i alla fall värt ett försök.

Om det inte hjälper till mot Corona kanske det i alla fall kan hjälpa till att lindra lite allergiska symtom. För övrigt är jag just nu mitt uppe i en intressant bok som handlar om just detta: "Curing the incurable".  Den förra långa faktaboken jag läste gjorde mig inte besviken och är en bok jag varmt rekommenderar till alla som är intresserade och orkar ta sig igenom en såpass lång bok. Perfekt i tider när man ska försöka hålla sig inne ;-) Den är skriven av Weston Price och heter "Nutrition and physical degeneration".

Japp, jag är absolut helnörd när det gäller den typen av läsning! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar