tisdag 24 december 2019

God Jul från mig och bloggen

Oj oj oj... det här året har inte direkt varit mitt starkaste när det gäller att uppdatera den här bloggen. Jag har väl inte varit i en flow precis. Eller prioriterat annat... eller glömt.. eller allt det där och lite till. Hursom, nu är jag här och tänkte önska alla en riktigt Trevlig Jul!

Året som gått har innehållit ännu en operation (en mer lyckad än den sista men en mindre lyckad än jag hade hoppats på), en massa öronkrångel (vem hade väl kunnat tro att man skulle dras med öroninflammation i ett halvår va??) och lite annat smått och gott.. gubben drog på sig diskbråck, jag lärde mig en dyr läxa, bokstavligen, och jag drog på mig ännu en UVI som gick till njurarna men som jag PEPPAR PEPPAR lyckades lösa på egen hand helt utan antibiotikan som farbror dr skrev ut. Ett litet steg för mänskligheten, men ett bra kliv för mig.  Öronen har fortsatt bråka men inte lika mycket som för ett drygt halvår sedan och jag drog på mig ett sjuhelvetes hematom här för någon månad sedan som var bland det vidrigaste jag upplevt på länge.  För att göra en lång historia kort vaknade jag mer eller mindre med en stor värkande blodboll i ändan som de fick skära upp inte en utan två gånger och tömma på blod. Bedövningen tog inte och det var rent utsagt vidrigt.  Fy så ont :(  Hematomet fyllde på sig mer efter varje gång de skar upp och tömde bort koagler och blod och sista gången  när eländet var ca fem cm stort och två cm brett så bestämdes att nu låter vi det vara och ser om kroppen kan ta hand om det själv. Detta innebar med andra ord att gå omkring med alsolkompresser i ändan i en veckas tid och ett öppet blödande sår som rann i ganska exakt en vecka.  Ett elände att gå på toa och sitta.. vi ska inte ens prata om det.  Nej, det var nog det här årets pers numero ett om jag skall gradera dem. Önskar inte någon det där helvetet. Nu är det tack och lov läkt och jag hoppas av med alla krafter jag (inte har) att det aldrig nånsin kommer tillbaks. Men... som kirurgen sa på återbesöket att "vissa blöder näsblod, andar får hemorrojder och sen finns det de som får som du.." Kul ja.

Med dessa ord avrundar jag den här julen och önskar alla en lugn och fin dag och kväll i sällskap av nära och kära. Sänder en extra tanke till alla ensamma som inte har någon att fira sin jul med och en liten hälsning till min pappa däruppe bland molnen. Allt blir extra påtagligt under högtider som denna.. Vi saknar dig.

Kramar från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar