tisdag 17 januari 2017

Sent skall fan vakna... om tarmkexet.

Den här "revolutionerande" upptäckten har forskarna gjort kring tarmkexet. Jag länkar till Dagensmedicin.se.

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2017/01/03/manniskan-ser-ut-att-fa-nytt-organ/

Lite roligt kan jag tycka eftersom detta var det första begrepp jag kom i kontakt med när jag började min resa inom naturmedicinen.... man pratade om tarmkexet rätt ofta där. Man kom också fram till att tarmkexet har stor betydelse för tarmarnas placering i bukhålan och med rätt typ av massage kan man stärka sitt tarmkex. Undrar vad forskningen kommer fram till härnäst... ? 

3 kommentarer:

  1. Hej! Blir nyfiken på tarmkäxet o undrar om du har några tips på hur man kan träna det?

    SvaraRadera
  2. Hej! Blir nyfiken på tarmkäxet o undrar om du har några tips på hur man kan träna det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Sent svar återigen, ursäkta. Maila mig gärna på jessica.jansson@gmail.com för snabbare svar :). Jag skulle tippa att coreträning ev kan stärka tarmkexet, men annars är det mest en typ av massage jag använt mig av. Lite svårt att förklara här men det går ut på att man liksom "knådar" och för uppåt.

      Radera