tisdag 15 november 2011

Firat mammas 65 årsdag och min bortgångne far

Helgen var en smärre pers för mig. På alla plan. Fredagens bröllop tog jag mig igenom med nöd och näppe men bakslaget på det kom ju under lördagen som var en ren och skär katastrof. Usch vad jag mådde! Däremot var söndagen något bättre. Vet inte hur många resulax (eller jo det vet jag , det var fyra) jag tog och hur många relaxit (två) men nåt gjorde de. 6 movicol junior stoppade jag i mig och mamma hjäpte mig att massera magen.. hon är grym på det där. Fick en massa gaser som fastnat att flytta på sig och lite av smärtan släppte. Var hos henne och firade fars dag på kvällen, vid min pappas grav och lämnade en bukett rosor.. så fridfullt på kyrkogården när alla ljusen brinner och det börjat skymma.. så stilla.. men så sorgligt. Så förbannat orättvist rent utsagt! Det är inte rätt nånstans. Man ska inte förlora sin pappa när han inte fyllt mer än 62 år.. :(

Hur som helst. Middagen hos mamma passade mig som handen i handsken. En god laxgryta med ris och till efterrätt hade jag bakat en kokosrulltårta med vaniljkräm som jag gjorde små bakelser av. Det gick hem! O magen verkade tolerera det rätt bra. Sov inge vidare under natten, mestadels pga att Tuffe beslagtog det mesta av mitt täcke och att kudden var för låg.. men jag var i alla fall inte vaken på grund av magen. På morgonen käkade jag frukost med mamma och kämpade lite med min bångstyriga mage innan vi begav oss av in till stan. Vi hade en mysig dag men magen var långt ifrån med mig. Tvärtom. En god lunch på lilla thaien (mae krua, grym thaimat!) men en miss med tåget hem gjorde att vi kom hem en timme senare än beräknat och där sprack både mag och hundplanering totalt. När vi väl kom hem var magen i upplösningstillstånd och trots att jag hade tagit fyra påsar movicol under dagen, 6 dagen innan plus 2 oxyflush och en massa resulax o relaxit satt det där det satt o magen bara växte.

Blev tre resulax och en relaxit på kvällen igår. Katastrof. Magen var bomstopp och totalvägrade på alla plan. Smärre panik då värken bedövade mig fullkomligt. Trodde verkligen vi skulle hamna på akuten ett tag. Lyckades hålla mig därifrån men det var ännu en helvetesnatt. Ingen bräda mitt i natten men sent på kvällen o sen en natt utan sömn. Denna gången enbart på grund av en värkande mage. Idag börjar det på samma vis. Tokvärk och bom stopp. Har beställt nya näringsdrycker, kanske jag kan vila tarmen med lite flytande några dar? Skall dessutom ringa kirurgen o se om de fått in remissen från min läkare o se när de kan tänkas ta emot mig. kan verkligen inte gå såhär länge till. Jag håller på att ta kål på mig själv. :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar